Night market

I tisdags var vi ute på Hawthorn hotel! Det var ett trevligt ställe med mycket folk. Tydligen är det tisdagar som studenterna går ut i Hawthorn så vi passade på att kolla läget denna kväll. Det var en rolig kväll och jag har nästan lärt mig dricka öl också, de ni. För öl är billigt att dricka ute och även cider men det är en del som tycker att jag ska lära mig dricka öl så det är väl lika bra att försöka ;).
Igår (onsdag) var vi på Night market på queen vicotria market. Det var sjukt mycket folk och en hel del att se. Massor av god mat fanns det också från världens alla hörn. Jag åt någon slags wok och sedan åt jag holländska pannkakor till efterrätt :) mums mums och sedan köpte vi sangria också för alla gick omkring och drack på sånt så vi var bara tvungna att också köpa^^tihih
Annars har jag den här veckan varit i skolan och börjat mina lektioner och imorgon ska jag ut till Lilydale för min enda lektion där ute. Det tråkiga är att jag lektioner varje dag. Dock är det bara en lektion på cirka två timmar varje dag men skulle ha varit skönt att ha en dag helt ledig.
Idag har jag och Malin städat i köket, ( vissa människor kan inte det där med att diska och tömma soppåsar). Så nu ser det bättre ut iaf och det går att laga mat^^ På lördag ska vi även ha husfest där jag bor så det ska bli att få dels träffa alla som bor här, för jag har nog fortfarande inte sett alla, och sen även träffa nytt folk. Dock ser jag inte fram emot söndagens städning.
Jag hoppas även att helgen bjuder på lite mer solsken så att man ligga på stranden kanske. Den här veckan har vädret varit väldigt opålitligt. ena sekunden moln, andra solsken, tredje regn och fjärde blåst. Men det är väl så det är här i Melbourne vädret skiftar snabbt
XoXo

Kommentarer
Postat av: Millan

NÄMEN! :P dricka öl, vad är det för fasoner?!

2011-03-03 @ 22:32:04
URL: http://mammami.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0