Great Ocean Road

Nu är jag åter hemma  i mitt rum i Hawthorn efter fyra dagars road trip längs great ocean road!
Vet inte riktigt hur jag ska börja beskriva denna resa men kan ju börja med att säga resan var helt fantastisk:)
På torsdagen åkte vi från melbourne vid 13.30 kanske i vår stora bil med rum för 8. Nu skulle vi alltså åka på vänster sida samtidigt som vi skulle hitta ut ur melbourne men med Bibi vid ratten funkade det ju elegant. Under hela resan har Bibi och Malin kört bilen då dom var de enda som var 25 och det blev billigare om föraren var 25+. Vårt första stopp skulle bli Apollo bay och på resan dit hann vi se massa natur, hav, stränder, koalas, kängurus och en fyr.
Bjuder på några bilder. På bilden till höger är resegänget!


På fredagen var målet att ta oss till Warrnambool. På vägen dit stannade vi och gick en tur i regnskogen, solade vid en mycket fin strand, stannade och kollade på landskapet, tittade på de 12 apostlarna och vi hann även se london bridge. Hostlet vi bodde på denna natt var det värsta jag sett. Luktade verkligen skit i rummen. blää. hur som helst gick vi ut på kvällen mycket trevligt var det. Började på någon irländsk pub med live musik och sedan gick vi till andra sidan gatan till något mer nattklubbs aktigt!
12 Apostlarna och London bridge

På lördagen spenderade vi större delen av dagen på stranden i Warrnambool. Jag surfade för första gången i mitt liv. Dock bara en timme för vi hann inte mer då vi skulle åka vidare. Jag lyckades iaf att ställa mig på knä :) Men det var sjukt svårt det där men det får blev fler gånger. Efter en dag på stranden åkte vi vidare till Port fairy, endast tjejerna nu för killarna ville stanna kvar och surfa lite. I port fairy var det jazz och blues festival så vi gick runt lite där och åt lunch. Sen åkte vi tillbaka hämtade killarna och åkte till Port Campbell där sista natten skulle spenderas. Men innan vi lämnade våra grejer på hostlet åkte vi till apostlarna igen för att se dom i solnedgången! det var super fint, vi hade hoppats på att se pingviner men det blev inget med det tyvärr. På hostlet sen hade vi en barbeque. Vi gjorde en jätte god sallad, grillade känguru och nötkött och till detta hade vi även lite olika såser. Mums var det.
Surfing i Warrnambool och Apostlarna i solnedgång


På söndagen var målet att åka tillbaka till Melbourne och nu åkte vi inlands vägen hem och påvägen stannade vi och tittade på vattenfall och sedan åt vi mat i Colac.
Allt som allt har det varit en super härlig resa. (Förutom att jag har utvecklat ett agg mot tyskar)




Fler bilder kommer att komma upp på facebook sen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser inte liiiiiite underbart ut de där :)

2011-03-14 @ 09:21:42
URL: http://eliiinfooorss.blogg.se/
Postat av: Millan

Fantastiskt! :D

2011-03-14 @ 21:49:40
URL: http://mammami.se
Postat av: Olle

Åh låter toppen bruden!! =)

2011-03-15 @ 04:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0