Amsterdam

Nu har jag tagit mig hela vägen till amsterdam. Tänkte berätta om resan hitthills i punktform
  • När jag checkar in i Melbourne får jag veta att jag i Bangkok måste hämta ut min väska och checka in igen. Lite jobbigt men det ska jag väl klara.
  • Flyget från Melbourne går som planerat och vi är i Bangkok 20 min före utsatt tid. Fick huvudvärk på planet för att det var lite skumpigt i luften då och då.
  • I Bangkok får jag reda på att jag måste gå igenom passkontrollen för att hämta min väska..det är nu det börjar bli jobbigt. Jag har nu cirka 2 och halvtimme på mig innan flyget går. Kändes lugnt tänkte jag
  • Jag var tvungen att fylla i något arrival papper och visste inte riktigt vad jag skulle skriva men det blev bra jag fick en stämpel och kom in i landet ;) haha..
  • Jag hämtar min väska och sen går jag för att hitta tillbaka till incheckning. Jag släpper då på min väska och känner att jag har lite bråttom. Självklart är min check in längst bort och Bangkoks flygplats är ganska stor. Jag blir mer trött, varm och tycker att alla små asiater är ivägen.
  • Vid checkin går det ganska snabbt att komma fram. Men väl framme så har jag tydligen inte betalt någon jävla airport avgift. Så jag måste därför betala 700 bath men jag kan inte göra det hos henne och inte med kort. Så jag måste gå å ta ut pengar och sen betala på ett annat ställe och sen gå å ställa mig i inchecknings kön igen.
  • Tillslut är jag iaf incheckad och dags att gå till gaten.
  • Först måste jag gå genom pass kontrollen igen och sen security och thailändare är inte de snabbaste folket och de poliser är vad de nu är, är typ surast i världen.
  • Väl genom alla jävla kontroller springer jag iväg till gaten och jag har hela tiden känt att jag behövt socker för jag är sjukt trött.
  • Går in på en liten affär för att köpa M&Ms. Det går ju lagom långsamt. Tydligen tycker dom att det går snabbare att ta betalt av flera kunder samtidigt än att ta en i taget. Helt sjukt snurrigt.
  • Jag kommer till Gaten 10 min innan den öppnar helt slut och önskar att jag var hemma i Sverige
  • Sätter mig på planet och självklart är det en massa ungar på planet som tycker det är skitkul att skrika.
  • Efter att ha titta på två filmer, äta mat, sova kanske 6 timmar, ha tråkigt en timme eller två å sen var jag i Amsterdam.

Det var min resa so far men tror inte det ska bli några större problem den sista biten. Det största problemet är nog bara att jag kommer ha sjukt lång tråkigt på flygplatsen..

XoXo

 


Kommentarer
Postat av: Millan

Usch vad stressande! :O Tur att du kom med :) <4

2011-06-25 @ 17:55:22
URL: http://mammami.se
Postat av: Mia Vedlund

Hej! vad spännande dina inlägg är! kommer definitivt läsa dina inlägg igen! =P Ha en rolig vardag ;)

2011-06-28 @ 17:45:53
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0