Optimistic

Egentligen har jag inte så mycket att berätta om men tänkte att jag skulle göra ett litet inlägg eftersom jag inte bloggat på ett tag :)
Anledningen till att jag inte har så mycket att berätta är för att just nu är allt jag gör att leta bostad. Det är sjukt svårt att hitta ngt som ligger på ett bra ställe så det är lagom både till skola och stan sen vill man ha ett bra pris, det ska vara möblerat och se hyfsat fräscht ut. Det ställen man hittar som uppfyller de här kraven har sjukt många fler personer hittat och de som hyr ut tar den som hörde av sig först typ.. så aa det går lite segt och man känner sig lite nere för att man aldrig hittar ngt. Men idag känns det bättre, har varit på en visning och där var det hyfsat fräscht och det låg perfekt med gång avstånd till skolan och 20 min till stan :) kostar lite mer än vad jag tänkt för just nu känner jag att jag inte orkar leta längre. Men jag ska snart på en till visning så får se vad det är och sen ska jag bestämma mig så jag kan flytta in på riktigt.
Annars vad finns det mer att säga, vi hade en liten oriention i måndags på skolan. Det var trevligt å träffa lite folk och få en massa information. Ska åka ut till mitt andra campus i Lilydale på torsdag tillsammans med Isabelle och en tjej som heter Eva och där händer det saker hela dagen så det kan nog bli kul :) I helgen blir det nog att åka till beachen för det ryktas om att det ska bli super duper väder till helgen (just nu är det lite små kallt, blåser en massa). Nästa vecka börjar skolan på riktigt också :).
Joo jag har även gjort en observation när jag har gått omkring på gatorna i Melbourne, åt vilket håll man än går lyckas man alltid med att gå mot strömmen. Är det ett bevis på att det är sjukt mycket folk i den här staden eller har jag bara otur med att alltid gå åt fel håll må tro?
Nu blev det visst ganska mycket text här utan särskillt mycket att berätta men men så fort jag fått en bostad och så ska jag bli bättre på att uppdatera om vad jag gör om dagarna PROMISE!
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0