Melbourne

Sorry att jag inte har uppdaterat än men har haft lite svårt att få tag på internet. Men nu sitter jag på ett bibliotek i Melbourne där de finns internet! Det kommer bli ett ganska långt inlägg denna gång om jag ska berätta om allt som hänt hittills.

Kom till Melbourne vi 11 i fredags, planet var 40 min försenat men alt gick bra och när jag kom igenom passkontroller och så vidare hittade jag min skjuts som skulle ta mig till mitt boende. Eftersom mitt plan var lite försenat fick han som skulle skjutsa och tre andra studenter vänta på mig^^ oopss. Han som körde var en äldre man som var så söt (eller söt va han inte) men han pratade hela tiden och försökte berätta allt om melbourne, haha. Problemet var att man inte hörde allt han sa då vi hade fönstren öppna (eftersom det var så varmt) och det gjorde att man inte riktigt hörde vad han sa men trevlig var han.  Han berättade att han var så bra på sitt jobb att han fick 90 000 dollar om året för att köra studenter från flygplatsen då och då, helt stört ju och han gjorde de bara för att han inte har så mycket annat att göra tydligen, han var pensionär.

Efter en stunds bilåkning var jag framme vid Pers lägenhet. Super skönt att äntligen komma fram och lägenheten är super fin! Efter det tog jag kontakt med Kristina från min klass som kom hit för några dagar sedan. Hon visade mig det här biblioteket, hon bor precis mitt emot, och även en affär så jag kunde handla lite och hon skulle ut med tre svenska tjejer som bodde i hennes hus också så jag följde med och träffade dem ett tag men jag gick inte ut för det var jag alldeles för trött för. Försökte hålla mig vaken så länge jag kunde men somna vid nio och vakna vid 7 :)  tihihi

Igår när jag kom hit var det typ 28 grader men det var molnigt och senare började det regna. Idag är det väl runt 20-25 och molnigt. Enligt väderprognosen kommer solen att titta fram nästa vecka. Trots att solen inte skiner är jag så glad att man gå ut utan att pälsa på sig halva garderoben, nu kan jag gå i en klänning och en tröja!

Idag ska ja utforska staden lite mer kanske och fixa ett australienskt mobilnummer också^^ Imorgon kommer även Frasse och Isabelle hit så det ska bli kul.

Jag ska verkligen försöka uppdatera som ofta som möjligt men eftersom jag inte har något eget internet än så får ni räkna med att det kan ta lite tid ibland


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk att du är där redan!!! Spännande! Hoppas du får det toppen där borta! <3

2011-02-12 @ 17:12:38
URL: http://vagadromma.wordpress.com
Postat av: Manuela

åå kul att resan har gått bra för dig! :) Vi får skypa när du fått internet.



Puss <3

2011-02-13 @ 01:24:17
URL: http://manuelamarkovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0